پردیس کوثر کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

برگزاری سمینار دانشگاه هوشمند در دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویر احمد

 

سمینار دانشگاه هوشمند ، مورخه 95/2/23 به همت لایه استانی دانشگاه فرهنگیان استان  کهگیلویه و بویراحمد و پردیس های شهید ایزدپناه و دخترانه کوثر یاسوج در سالن اجتماعات پردیس شهید ایزدپناه برگزار شد.

این سمینار ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، آغاز شد. در این سمینار شخصیت های برجسته ای از جمله دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور، دکتر جلالی استاد دانشگاه و پدر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و مسئولین استانی و محلی حضور داشتند.

در این سمینار آقایان دکتر مهرمحمدی، دکتر جلالی، دکتر نظری ، دکتر محمدی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویر احمد و حجت الاسلام دهسار در رابطه با موضوع سمینار (دانشگاه هوشمند) سخنرانی نمودند.

سخنرانی دکتر خسرو نظری سرپرست لایه استانی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویر احمد

در ابتدای این سمینار دکتر نظری سرپرست لایه استانی کهگیلویه و بویر احمد ضمن خیر مقدم به مهمانان و مدعوین از کلیه ی شرکت کنندگان در سمینار تشکر و قدردانی نمود و در خصوص ضرورت برگزاری سمینار دانشگاه هوشمند در استان کهگیلویه و بویر احمد سخنانی را ایراد نمودند و هدف از برگزاری این سمینار را نیز تشریح نمودند. وی از پیوند و ارتباط تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان با فناوری اطلاعات و ارتباطات و ict  به عنوان پیوند میمون و مبارک یاد نمود و اظهار امیدواری کرد با برگزاری سمینار ها ، همایش ها و برنامه های مختلف از جمله چنین سمینار هایی زمینه ی این پیوند هر چه زودتر فراهم شود. وی خاطر نشان کرد به همین دلیل در این سمینار از دو صاحب نظر و نظریه پرداز برجسته جناب آقایان  دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فر هنگیان کشور و دکتر جلالی پدر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران دعوت شد تا از منظر تعلیم و تربیت و فناوری ارتباطات و اطلاعات ایده پردازی کنند و دیدگاه های خود را در این زمینه به هم مرتبط سازند و با مرتبط ساختن این دیدگاه ها به رشد تعلیم و تربیت کمک شود و همه ی شرکت کنندگان در این سمینار آمده اند تا از نظریات این دو افتخار کشورمان بهره مند شوند .وی اشاره نمودند که در اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین، ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به وفور در چندین ماده اشاره شده است ؛ و در رابطه با اهمیت فضای مجازی با نقل جمله ای از رهبر معظم انقلاب که فرمودند: « اگر من رهبر نبودم رئیس فضای مجازی کشور می شدم. » بیان نمودندکه

نقش فضای مجازی در رشد و توسعه آن قدر بالاست و اهمیت دارد که رهبری انقلاب این گونه آن را توصیف می کند. وی همچنین بیشترین تاثیر فناوری اطلاعات را روی شخصیت علمی معلم دانست چرا که با ورود  فناوری اطلاعات و ارتباطات اقتدار سنتی معلم  به عنوان تنها منبع اطلاعات مخدوش می شود. و برای معلم هم تهدید است و هم فرصت ، تهدید از این جهت که معلمی که نتواند با فضای روز همبسته شود یا باید در حاشیه قرار گیرد یا باید خود را به روز و آپدیت نماید تا بتواند پاسخ گوی نیاز های دانش آموزان در عصر جدید باشد .

سخنرانی دکتر محمدی ، معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویر احمد

 دکتر محمدی ضمن تشکر از برگزار کنندگان سمینار، لازمه پیشرفت کشور را استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های جدید دانست که باید دستگاه تعلیم و تربیت بتواند زمینه استفاده از این تکنولوژی ها را فراهم نماید .

سخنرانی دکتر مهر محمدی ریاست دانشگاه فرهنگیان   در سمینار دانشگاه هوشمند

آقای دکتر مهر محمدی ریاست دانشگاه فرهنگیان  سخنران بعدی سمینار بودند ، وی ابتدا از برگزار کنندگان سمینار ، مدعوین، مهمانان، اساتید ، کارکنان و دانشجویان تشکر نمودند.

سپس طی سخنانی ورود ابزار و تکنولوژی را به عنوان فناوری اطلاعات و ارتباطات به عرصه کلاس درس و فرآیند یاددهی و یادگیری جلوه ی مهمی از تحول و مظهر آن در آموزش و پرورش دانست که باید به رسمیت شناخته شود که در این خصوص نگاه های مختلفی است از جمله: نگاهی به نام فروکاست گرایانه (ابزاری) که به فناوری با دید ابزاری نگاه می شود که این نگاه یک گونه نگاه تحقیر آمیز می باشد که نباید بحث ict  و تحول فقط به این نگاه خلاصه شود. وی بیان نمودند که باید به پیوند جریان مدرسه و تعلیم و تربیت و فرآیند یاددهی و یادگیری نگاه دیگری شود و آن نگاه تمدنی است . ما به ict  نباید در حد تکنولوژی هایی مانند صنعت چاپ، رادیو، تلویزیون نگاه کنیم گر چه این تکنولوژی ها در آموزش و پرورش موجب تحول در فرآیند یاددهی و یادگیری و ارتقا کیفیت شدند ولی حقیقتا فناوری اطلاعات و ارتباطات ict  ماهیتا با فناوری های قبل از خودش تفاوت های زیادی دارد و باید علاوه بر همه موارد مذکور باید به تمدن سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات توجه کنیم اگر به این بعد تمدن ساز ict  نگاه کنیم می بینیم که همه ی شئون زندگی انسان در عصر جدید را تحت تأثیر قرار داده و آن وقت متوجه می شویم که این تکنولوژی با تکنولوژی های قبلی تفاوت های اساسی دارد . فناوری اطلاعات باعث ورود انسان به یک موج و چرخه تمدنی تازه شده است که حد و مرزی را نمی شناسد و ما باید با جهت گیری های مناسب در تعلیم و تربیت کشورمان بازنگری کنیم و خود را با این چرخه تمدنی هماهنگ سازیم .

 

سخنرانی دکتر علی اکبر جلالی، پدر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در سمینار دانشگاه هوشمند

دکتر جلالی در سخنرانی خود بر ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای بدون مرز امروز اشاره نمودند ، وی تاکید کردند که امروزه هر کشوری که پیشرفت نموده و توانا شده ict  توانایی آن را تغییر داده است و تمام کشور هایی که با ict  جلو رفته اند موفق بوده اند. وی با پیشنهاد موج چهارم، بعد از موج سوم تافلر در زمینه ی فناوری جدید بهره برداری از موج چهارم در زمینه اطلاعات را ضروری دانست. وی فرمودند دنیا آن چنان در حال پیشرفت است که اینترنت آدمیان تمام شده است و اینترنت اشیاء پدید آمده است .

وی به دانشجویان توصیه نمود باید همچنان به دنبال تغییر باشند چرا که تا چند سال آینده سیستم ارزشیابی، نمره دهی و مطالعه ی دانشجویان تغییر می کند و نظام نمره دهی تمام می شود و همه چیز عملیاتی می شود و کسی موفق است که بتواند برنامه های خود را با توجه به نرم افزار های جدید عملیاتی کند. وی معلم امروز را مقید به وقت و زمان خاص و یا کلاس درس خاصی ندانست وبیان نمود معلم امروز کسی است که خود همواره در حال یادگیری و یاددهی باشد. دراین سمینار ایشان با پخش برنامه های نمایشی و اسلاید های متنوع به مقایسه تارخ جهان در پیشرفت فناوری اشاره نمودند که درکشور ما نیاز به تلاش و کوشش فروان می باشد تا بتواند فاصله خود را با کشور های پیشرفته در این زمینه کمترنماید.

 

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دهسار مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان استان

حجت الاسلام دهسار در این سمینار فرمودند علی رغم مشکلاتی که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان دارند در تمامی زمینه ها جزء برترین ها هستند. وی از تلاش و کوشش اساتید ، کارکنان و دانشجویان در پیش برد اهداف دانشگاه فرهنگیان و آنچه مد نظر مقام معظم رهبری می باشد تشکر و قدردانی نمودند.

 

بازدید دکتر مهر محمدی از پردیس کوثر

دکتر مهر محمدی در بازدید خود از پردیس کوثر از فضای آموزشی، اداری، واحدهای مشاوره و روانشناسی، کتابخانه، سایت کامپیوتر و خوابگاه ها بازدید نمودند و به جز از ساختمان آموزشی از سایر واحد ها  ابراز رضایت نموده و از مسئولین پردیس تشکر کردند. وی نیز پس از شنیدن مشکلات پردیس از زبان سرپرست، کارکنان و دانشجویان در خصوص رفع مشکلات موجود قول مساعدت و همکاری دادند.

 

بازدید دکتر مهر محمدی از پردیس شهید ایزدپناه

دکتر مهرمحمدی پس از حضور در پردیس شهید ایزدپناه و بازدید از واحد های مختلف این پردیس و استماع صحبت های مسئولین ، کارکنان و دانشجویان پردیس پیشنهادات و توصیه هایی را به این مجموعه گوشزد نمودند و قول مساعدت دادند که چنان چه از نظر بودجه ای به دانشگاه اعتبارات لازم داده شود پردیس های استان کهگیلویه و بویر احمد در اولویت می باشند.

دیدار دکتر مهر محمدی با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و خبرگان رهبری در استان

در این دیدار دکتر مهر محمدی بیان نمودند که با توجه به این که بر طبق برنامه حضور در استان ها به دیدار نماینده ولی فقیه می رویم تا با همکاری ایشان و با نفوذ و شخصیتی که دارند در استانها، دانشگاه فرهنگیان را حمایت کنند که انتظار می رود آیت الله ملک حسینی نیز حمایت خود را از دانشگاه فرهنگیان استان داشته باشند. در این دیدار نیز آیت الله ملک حسینی ضمن تقدیر از حضور دکتر مهر محمدی در استان توصیه هایی را ارائه نمودند و به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه ها اشاره نمودند، وی فرمودند بسیاری از دانشگاه ها عالم می پرورانند اما دانشگاه فرهنگیان باید عالم معلم بپروراند و این وجه تمایز این دانشگاه از دانشگاه های دیگر است.

 

حضور دکتر مهر محمدی در جلسه با کارکنان و اساتید دانشگاه فرهنگیان

ابتدا در این جلسه چند نفر از مدرسان، مشکلات موجود را بیان نموده که اهم این مشکلات شامل موارد زیر می باشد:

1)سرفصل دروس و منابع درسی نیاز به تجدید نظر دارد.

2) توزیع دانشجو متناسب با امکانات دانشجویی باشد.

3) تکلیف اعضای هیئت علمی و نحوه پذیرش آن مشخص شود.

4)مشکل حق التدریس مدرسان و نیرو های مأمور حل شود.

در این جلسه دکتر مهر محمدی پس از شنیدن پیشنهادات اساتید به بررسی مشکلات بیان شده پرداخته و پاسخ های لازم را ارائه نمودند.

 

جلسه دکتر مهر محمدی با دانشجویان پردیس های شهید ایزدپناه و کوثر یاسوج

در جلسه دکتر مهر محمدی با دانشجویان ، چند نفر از دانشجویان مسائل و مشکلات موجود در پردیس ها را مطرح نمودند ، در این جلسه مسئولین شوراهای صنفی رفاهی و بسیج دانشجویی هر دو پردیس مشکلات پردیس های شهید ایزدپناه و کوثر را در موضوعات رفاهی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی و.... مطرح نمودند و دکتر مهر محمدی به سوالات این دانشجویان پاسخ دادند.

ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس با دکتر تاج فر رییس هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان ،حضوردکتر مهر محمدی در گلزار شهدای یاسوج و ادای احترام به مقام شامخ شهدا،دیدار با خانواده شهید شجاعت عوض زاده ، پخش کلیپ معرفی استان ، اجرای سرود محلی و نماهنگ از دیگر برنامه های این سمینار بود .

شایان ذکر است که این سمینار بسیار مورد استقبال کارکنان ، اساتید ، دانشجویان و کلیه شرکت کنندگان قرار گرفت .

روابط عمومی پردیس کوثر


نظرات کاربران